پارک دوبل از مهمترین علل ایجاد ترافیک در معابر شهری 

رئیس پلیس راهور استان گفت: پارک دوبله وسایل نقلیه یکی از مهمترین علل ایجاد ترافیک سنگین و افزایش بار ترافیکی در معابر شهری است.

 سرهنگ اسماعیل خوشوقت گفت: توقف غیرمجاز و دوبله حتی برای چند دقیقه نیز می‌تواند سبب اخلال در ترافیک شود و این موضوع در ساعات پیک ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی به مراتب بیشتر خودش را نشان داده و باعث ایجاد گره‌های ترافیکی می‌شود.

وی افزود: بسیاری از شهروندان بر این باورند که توقف دوبله در زمان کوتاه مشکل و خللی را در ترافیک شهری به وجود نمی‌آورد، اما هر توقف دوبله در اندک زمان بر بار ترافیکی شهر می‌افزاید و نمونه بارز این مسئله، ترافیک‌های سنگین در ورودی و خروجی میدان ها، مقابل مراکز تجاری و درمانی است.

سرهنگ خوشوقت اظهار داشت: پلیس راهور با بهره گیری از نیرو‌های اخطاریه نویس خود و همچنین بهره گیری از سیستم‌های هوشمند نظارتی و کنترل ترافیک، از ابتدای سال تا کنون بیش از ۴۸ هزار وسیله نقلیه را به دلیل ارتکاب تخلف رانندگی از نوع پارک دوبل اعمال قانون کرده و تقریبا دو برابر این آمار نیز به رانندگان تذکر لسانی داده شده و راهنمایی شدند.

رئیس پلیس راهور استان ضمن توصیه بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از رانندگان خواست با خودداری از پارک دوبله حتی به مدت کوتاه در کاهش حجم ترافیک معابر شهری همکاری کرده و برای پارک خودرو، از مکان‌های مناسب و ایمن استفاده کنند تا هم مشمول جریمه نشده و هم به حقوق دیگران احترام بگذارند.

برچسب ها: غیرمجاز ، معابرشهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار